HTML

DJTZs

Az életünkről, tapasztalataimról, élményekről, magunknak és akit még érdekel

Friss topikok

  • dorkus: lehet matracon is feküdni.a hideg padló nem ajánlott, a megfázás miatt. de lényeg az elhatározás m... (2014.02.14. 14:30) ami (ez egy nagyon specifikus altatós bejegyzés)
  • brocsi: Julcsi nagyon szep. Es milyen jo lenne, ha megorizhetne az elvarazsoltsagot. (2013.10.17. 22:16) Julcsi 6
  • eborcsa: Hát tényleg EZ AZ!!! Próbálok emlékezni innen a kertnélküli hat fokból:) (2013.05.12. 22:10) EZ AZ!
  • Popimami: de jól néz ki!!!! (2013.03.19. 11:09) költözést követő napokban...
  • Popimami: á! akkor is jó:)! (2013.03.19. 10:58) szöveg

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

15hónapos (1) 2 (1) 2008 (1) 2 hetes (1) 2 hónapos (1) 33 (1) 36 (1) 3 hetes (1) 3 hónapos (1) 4 hetes (2) 4 hónapos (1) 5 (2) 56pizsama (1) 5 hetes (1) 5 hónapos (1) 7 hónapos (1) a (1) ada (1) adáék (1) adatok (4) advent (2) agresszió (3) ágy (2) alku (1) áll (2) állatkert (8) álom (6) altatás (16) alvas (1) alvás (61) ambivalencia (1) anderson (1) anett (2) anna (1) antibiotikum (2) anyaság (2) apa (2) aquaticum (1) arcüreg (1) arcüreggyulladás (1) autó (3) autók (1) avas (2) babakocsi (1) babázás (1) balaton (2) balatonszemes (2) balatoszemes (1) baleset (1) ballagás (1) bank (1) bankautomata (1) bankfiók (1) barátok (2) barni (1) batarita (2) becsíp (1) bejgli (1) bence (1) benedek (1) beszéd (34) beszoktatás (1) betegség (10) betű (2) betűk (2) bicikli (4) biciklizés (2) bigos (1) bili (1) blog (4) boci (1) bölcsi (6) bölcsőde (7) bolcsőde (2) bölény (1) bor (1) borsó (1) borz (1) botanikus (1) bringa (9) budai vár (1) budakeszi (1) bükk fennsík (1) buli (3) burger king (1) butoh (2) bútorok (1) cipőkötés (1) család (1) családi találkozó (1) csello (1) csibész (2) csikó (1) cukiság (1) cumi (2) debrecen (1) decathlon (1) depresszó (1) dícséret (1) dilemma (1) dili (1) díszbusz (1) dodzsem (1) döme (1) dömper (1) dorka (1) dupló (1) dvd (2) ébredés (1) egészség (3) egyedül (1) egyenes (1) együttműködő kommunikáció (1) egy hetes (1) egy hónapos (1) einstürzende (1) éjszaka (2) elalvás (1) elefántról (1) élet (40) életérzés (1) életmód (1) elsa (1) emk (1) emlékezés (1) emőke (1) éneklés (1) energia (1) éntudat (1) épít (1) építés (1) erdő (1) érzések (3) esernyő (1) esés (1) eső (1) este (1) esztergom (1) étel (2) evés (15) éves (1) évforduló (2) félelem (1) felismerés (1) felkelés (1) fenyegetés (1) feszültség (1) film (4) fodrászat (2) fog (6) fogak (1) fogaskerekű (1) főzés (4) függőség (1) fül (1) fülfájás (1) fúrás (1) fürdés (3) fürdetés (2) furulya (1) furulyás palkó (1) futóbringa (1) füvészkert (1) gánt (1) gazsiék (1) gepárd (1) gyaloglás (1) gyerek (1) gyerekek (2) gyerekfilm (1) gyerekkönyv (1) gyereknevelés (2) gyermekágy (1) gyertya (1) gyógyszer (3) gyógyszerész (1) gyógyulás (2) györgyi (1) hajvágás (1) halál (2) hálózsák (1) hang (1) hanga (5) hangulat (1) hányás (3) harmadik (1) három (1) háromgyerek (1) hasfájás (1) háti (1) hat éves (1) hat hetes (1) ház (1) házassági (2) házassági évforduló (1) házi (1) hétvége (1) hidvég (14) higany (1) himalája (1) hinta (1) hiszti (5) hit (1) (3) hókotró (1) homeopátia (1) hordozás (3) hozzátáplálás (4) húsvét (4) ian (1) idegállapot (1) idegesség (1) idill (1) idő (3) időjárás (1) ifjúsági (1) ikt (2) ilona (1) indulat (1) írás (1) iskola (1) jancsi (1) jános kórház (1) jár (1) járás (3) játék (18) játszás (8) játszótér (6) jethro (1) jogosítvány (1) jogsi (1) juju (1) julcsi (59) julcsi6 (1) julcsi beszéd (16) julcsi portré (1) juli (1) julinéni (1) kaka (2) kakilás (1) kaláka (1) kaláka fesztivál (1) kamaraerdei (1) kamaraerdő (1) kányádi (1) karácsony (2) kecske (1) kendő (2) kerékbár (1) keresés (1) kert (1) kétgyerek (1) kettesben (3) kettő (1) két hónapos (1) kiabálás (1) kiborulás (2) kirándulás (5) kisbaba (1) kiss (1) kistestvér (1) kisváros (1) kiütés (1) kőhegy (1) köhögés (3) kommunikáció (1) koncert (3) kondorosi (1) könyv (1) könyvhét (1) könyvtár (1) Kopp Mária (1) kórház (1) körhinta (1) környék (1) koszorú (1) kotor (1) közlekedési (1) közmondás (1) kő hegy (1) kritika (1) Krúdy (1) krúdy (3) krudy (1) kupa (1) labirintus (2) lakás (1) lakópark (1) láz (2) lázmérő (1) la fura del baus (1) lélek (5) léna (5) Léna (6) lóci (1) lonci (1) lőrinc (1) lovcen (1) luxemburg (1) mácsai pál (1) magasság (1) mama (1) margitsziget (1) másféléves (1) masni (1) mászás (6) megszállottság. (1) meló (1) méretek (10) mese (4) mesekönyv (1) mesélés (1) mézeskalács (2) mikulás (2) mindenszentek (1) miskolc (10) montenegro (3) motor (2) mozdulat (1) mozgás (7) munka (8) múzeum (2) mv (1) nádas (1) nagykálló (1) napirend (4) napjaink (2) nátha (2) négy éves (2) nehézség (1) német (1) nevelés (3) nevetés (1) névnap (1) nézelődés (1) nokedlivel (1) nov1 (1) np (1) nyár (1) nyaralás (4) nyílt nap (1) oltás (4) öltözés (3) öltözködés (2) olvas (2) olvasás (2) önállóság (1) opel (1) őrangyal (1) orrszívás (2) orvos (5) ősz (1) ottalvás (1) ovi (6) óvoda (24) óvodászsák (1) óvónéni (1) pakolás (1) paks (1) para (1) park (1) perast (1) péter (1) pihenés (1) pilinszky (1) pilis (1) piliscsaba (2) pislogás (1) pista (1) portré (1) privát (2) probléma (1) program (1) pszi (2) psziché (2) pwc (1) rajz (1) rajzolás (2) reggel (1) rend (1) repülés (1) ricsi (1) rokonok (2) rombolás (1) rózsa (1) rózsaszín (1) rügy (1) ruha (1) ruhák (1) sajóhidvég (2) sárkány (1) seb (1) sebészet (1) séta (5) sétálás (1) simon (3) sírás (4) spari (1) sport (1) sportválasztó (1) strand (1) sütés (1) szabó (1) szám (2) számok (2) számol (3) számolás (6) szánkó (1) százszorszép (1) szemes (3) szemlélet (1) szépség (1) sziget (2) szilveszter (1) szobatisztaság (7) szódabikarbóna (1) szomorúság (1) szoptatás (18) szorongás (1) szülés (4) születés (6) születésnap (20) szülői (1) szürreális (1) tábor (1) tájfutás (2) tánc (5) táncterápia (2) tangó (1) tanya (1) táplálkozás (1) tavasz (3) tchoupi (1) tehetetlenség (1) tél (2) télapó (1) telefonálás (1) telfölös (1) telki (1) temető (1) terhesség (4) tesók (3) testvérek (10) tevékenység (2) tevékenységek (1) tömeg (1) tomi (60) tomi beszéd (30) tomi krudy (1) tomi krúdy (1) tootsie (1) torta (3) triatlon (1) tropicarium (1) tud (1) tull (1) túra (1) túrázás (1) türelem (1) türelmetlenség (1) tv (2) ügyelet (1) ül (1) unicredit (1) úszás (3) uszoda (1) utazás (6) vadaspark (2) változás (1) várandósság (3) varró dani (1) vásárlás (1) vasúttörténeti (1) vélemény (1) vera (1) vers (4) verseny (1) veszekedés (2) vezetés (2) vicces (10) video (1) viszgálat (1) vonat (1) weöres (1) weöres sándor (1) yonderboi (1) zene (1) zoé (1) zoli (3) Zoli születésnap (1) zombi (1) zs (1) zsiráfborjú (1) zsuzsi (14) Zsuzsi (5) zsuzsi beszéd (2) Zsuzska (1) zuhanás (1) Címkefelhő

2010.04.21. 14:32 dorkus

Idő, idő..

Címkék: tavasz időjárás bringa idő bölcsi bölcsőde

 

 
Naponta hallom a panaszokat az időjárásra, egyszer az a gond, hogy esik, máskor, hogy fúj, aztán hogy megint túl hideg van (rendszerint a bölcsisnénikkel, illetve hasonló találkozásokkor jön ez elő) .. én meg közben nem is mondom inkább: hogy én kifejezetten élvezem ezt az igazi tavaszi időt. Talán éppen a változatosságát. HOgy egyik nap esik, de másik nap már gyönyörűen süt a nap, hgoy következő nap épp fúj a szél, de délutánra már jobb lesz, stb. mindegy, nem is magyarázom tovább, nekem bejön.
Egyébként is az a benyomásom, hogy az emberek  szinte mindig panaszkodnak az időjárásra, mert ha épp nem esik, akkor túl nagy a szárazság, ha nincs hideg, akkor már túl nagy a meleg. na, arra én is szoktam panaszkodni rendesen...
 
A nekem tetsző tavaszon kívül - amiképp reméltem is - új távlatokat nyitott Tomi bringázása. Most már egészen rendes távolságokat tudunk megtenni egészen belátható időn belül, sőt időnként futnom is kell utánuk, amit egyébként egyáltalán nem bánok. sokkal jobban bírom, mint a szüttyögést.
 
From 2010aprilis
 
 
És a harmadik idő...:
 
Amikor Julcsi reggelente vidáman besétál a bölcsibe, csak egy "szia anyát" hátradobva, majd délután fülig érő szájjal, kacagva rohan felém, néha elgondolkodom, hogy hogy lehetünk ilyen szerencsések, hogy ez ennyire jól ment/megy.
Mert szerintem ez nagyon nagy részt szerencse nekünk. köszönhetően többek között a kedves gondozónőknek, kiemelten Erika, aki szuperaranyos, I. néni, aki igaz belevaló gondozónéni, és akinek néha, számomra hajmeresztő mondatok hagyják el a száját, de a gyerekek láthatóan szeretik és rendet is tud tartani, meg a szomszéd csoport vérbeli szintén hagyományos típusú gondozói, akik kedvesen mosolyognak, de látszik rajtuk a szigor és a rend valahogy egy harmonikus egységet alkotnak ott a gyerekek körül.
 
Ezen kívül azt hiszem számít az idő is. HOgy szinte soha nem sietünk (igazán). Persze sürgetem Julcsit, hogy most már indulás, meg öltözz, meg ilyenek, de nincs igazi nyomás, van elég időnk. Van idő itthon játszani reggel indulás előtt, van idő odamenni, utazni vagy bringázni, ott van idő összebújni, ha kell percekig is, az elválás előtt. És nincs sietség.
Azt hiszem ez nagyon nagyon sokat számít. Többször éreztem már, hogy ha itt, most nem várnám ki, amíg eljön az idő a következő lépésre, vagy nem nyugodtan irányítanám a történéseket (indulás, cipővevés, öltözködés, elválás...) akkor bizony lenne óriási sírás-rívás.  De van idő. egyelőre.
Ez pozitív, és köszönhető annak a nem ennyire pozitív dolognak, hogy a munkahelyről nagy a csend, semmi hír... a pénzt persze utalják, a letöltendő szabadság fogy. Itthon a káosz is csökken, már ami a tárgyakat illeti, és ha munka nincs is, idő legalább van. Szerencsére jó idő :-)
 
From 2010aprilis
 
 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dorkus.blog.hu/api/trackback/id/tr361939913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adagrey 2010.04.21. 17:17:06

Ez a panaszkodás-áradat nekem is feltűnt. Pedig mindig rácsodálkozom, hogy milyen extra jó időjárású helyen élünk, mert van igazi jó kis tél, korcsolyázással, hóval, faggyal, meg durván meleg nyár, mikor rezeg a levegő a forróságtól. Nem kell belefásulni az öröknyárba/télbe/őszbe...:))) ehhez képest nyáron a melegre panaszkodnak, télen a télre, tavasszal a tavaszra.

a bölcsi/ovi ügynek nagyon örülök, tökjó!!!
[icipici fricska, de visszautalva az előzőre: nem azért panaszkodnak a bölcsisnénik, hogy ne kelljen kivinni a gyerekeket? mert -tisztelet a kivételnek- sok helyen beígérik a szabad levegőt, aztán különböző indokokkal gyakran lefújják. a gyerekek öltöztetése (mint tudjuk;) herce-hurca...]

utolsó képen olyan, mintha Julcsi lenne az idősebb és terelgetné fölfelé az öccsét:))))

lárisári 2010.04.21. 17:50:22

ez nagyon jól sikerült idő lett. irtóra tetszik!

dorkus · http://dorkus.blog.hu 2010.04.22. 00:42:53

:-) igen, szerintem is azért panaszkodnak. szoktam is mosolyogni magamban, hogy kedves xy néni, tessék nyugodtan megmondani, hogy nincs kedve öltöztetni... természetesen E. néni ebben is kivétel. az ovisok meg nem is panaszkodnak :-) szerintem is szuper a magyar éghajlat... főleg így hogy van tavasz :)

sarosmokaszin 2010.10.14. 19:57:23

végigolvastam most újra valamennyi bölcsis bejegyzésed, de újfent az jött le, hogy összeségében elégedett voltál. nem igazán említetted, hogy I. néni milyen egy ellenszenves hárpia...

dorkus · http://dorkus.blog.hu 2010.10.15. 14:10:02

@sarosmokaszin: Nos, azt hiszem én egy elfogadó típus lehetek... a munkahelyemen is sokan zúgolódnak, hogy ez milyen hülye, az milyen csúnya, amaz micsoda egy szemétláda... én meg mindig is szerettem a helyet, velem mindenki korrekt és rendes volt, (igaz én is velük)... és nem értem, hogy miért van mindenki felháborodva..

I. néni nem könnyű eset, nekem is összeszorult mindig a gyomrom, amikor mondták, hogy most 3 napig nem lesz E. néni, meg amikor bent voltam, és hallottam, hogy hogy beszél néha a gyerekekkel...

Összességében viszont úgy láttam, hogy a gyerekek jól vannak (Julcsit beleértve természetesen) és a maguk gyerekmódján elfogadják őt, és ezt tartottam a legfontosabbnak.

Ha úgy látod, hogy Daninak nagyon nem jön be a dolog, és esetleg másik csoportban jobban érezné magát, akkor szerintem próbálj meg intézkedni. Főleg, ha te ennyire ki vagy akadva, mert akkor ez át fog ragadni Danira is, az biztos!

Ezek fényében lehet, hogy már az óvodánkról alkotott megingathatatlan elismerő véleményem sem olyan hiteles? :-)

sarosmokaszin 2010.10.15. 16:11:12

@dorkus: köszi a választ. igen, valószínűleg én nem vagyok elég alkalmazkodó természet, meg az elvárásaim is magasabbak voltak.

reggel úgy indított I. néni, mikor bejött, hogy rákiabált az egyik gyerekre, akinek épp elment az anyukája, hogy ne bőgjön, mert akkor ő már megy is haza és otthagyja.

aztán folytatta avval, hogy van egy gyerek, akit nagyon nem kedvel, mert gyakran ráüt másokra (szerintem azért, mert féltékeny, mivel érzi, hogy őt kevésbé kedvelik). ekkor elkezdte bíztatni Pistikét, hogy ő is csapjon rá Lacikára, üssön neki vissza.

emellett lusta, bagózik, büdös a szája és folyton panaszkodik. tegnap 10 perccel tovább tízóraiztak a szokottnál, mert tortázás volt, de ekkor már nem volt hajlandó felöltöztetni és udvarra vinni azt a 3! db. gyereket, mert még a reggeli kávéját sem itta meg úgymond. bezzeg cigizni már volt ideje kimenni 3-szor közben. lerí róla, hogy nem szereti, amit csinál.

és amúgy is túl érzékeny vagyok, mikor épp beszoktatás alatt állok.

remélem még jobb oldalát is mutatja majd.

sarosmokaszin 2010.10.15. 16:16:26

a szülőket meg hallom reggel beszélgetni, hogy azt mondták XY anyukájának, akinek egész délelőtt - míg benn voltam - üvöltött a gyereke, hogy semmi gond, csak kicsit pityergett napközben.
és amelyiknek utálják a gyerekét, az is vígan beadja, mert nem tudja mit áll ki a kölyök egész nap...
én is csak abban bízom, hogy Dani alkalmazkodóbb korban van még, mint én, és könnyebben elfogadja a helyzetet.

dorkus · http://dorkus.blog.hu 2010.10.15. 19:57:05

@sarosmokaszin: tyű. hát akkor valóban jó, hogy Julcsi túl van rajta... mondjuk I. néni nekünk is mindig pontosan ezt mondta: minden rendben volt anyuka... de mondjuk én elég sok időt töltöttem ott az elején és azért nem tűnt annyira rettenetesnek... viszont, ha rögtön alvás után érte mész, és mondjuk reggel 9re viszed (én így vittem J-t, amíg nem dolgoztam), akkor elvileg max. 1 órát van úgy ott, hogy csak I. néni van...

sarosmokaszin 2010.10.23. 08:24:03

tényleg, milyen kár, hogy most jöttem rá, mit hibáztam. nyilvánvaló, hogy Julcsit kellett volna kérdeznem a bölcsiről...

dorkus · http://dorkus.blog.hu 2010.10.25. 13:16:41

@sarosmokaszin: kezd nekem is ilyesztő lenni. mondjuk nem tudom, hogyan nem érzékeltem én ezeket. talán nem akartam látni?...

majd megírom a magánbölcsi-ovi adatait :-).

és azért itt a blogon nem árt az óvatosság, ami a neveket és adatokat illeti... végül is ez egy teljesen nyilvános, bárki által látható és kereshető felület...

sarosmokaszin 2010.10.27. 11:43:06

Óvatossággal egyetértek, ahol írtam neveket, ott természetesen megváltoztattam.
Magánbölcsire nem sok esély, mert kiderült, hogyha ovis a nagyobb, akkor nem adják az önkormányzati támogatást.
Én nyilván egy megkeseredett embergyűlölő vagyok, de engem néha megdöbbent milyen könnyedséggel hagyod kül. helyeken és emberekre a gyerekeidet. Azt hiszem, te vagy nagyon bízol az emberismeretedben, vagy nem olvasol elég rémtörténetet.

Popimami 2010.10.31. 07:10:57

Jó reggelt mindenkinek! az előbbi kommentekről jutott eszembe egy teljesen saját dolog, bocsánat, hogy előhozakodom vele,de lazán kapcs. Az van, hogy én minden újat tök nehezen tudok megszokni. pl ha akarok venni egy szürke kapucnis kardigán, és találok egyet, gyorsan megveszem. mire hazaérek, már túl drágának találom. első felvétel után úgy találom, hogy borzalmasan áll. másodiknál kitalálom, hogy szúr a nyaka. aztán a gombok is elkezdenek zavarni, mert cipzárosat akartam, stb. egyre borzalmasabbnak látom. önismeretemet ebben az egy vonatkozásban tökélyre fejlesztve ilyenkor várni szoktam. volt, hogy később újra elővéve a borzalmas ruhadarab lett a kedvencem.
persze I. néni valószínűleg sosem lesz kedvenc, de a szituáció higgadt kezeléséhez mindenképp várnék egy kicsit. Ha továbbra is felülírhatatlanul borzalmas a hely, mindenképp mielőbb kivenném. puszi Daninak (is)!!!!
süti beállítások módosítása