HTML

DJTZs

Az életünkről, tapasztalataimról, élményekről, magunknak és akit még érdekel

Friss topikok

  • dorkus: lehet matracon is feküdni.a hideg padló nem ajánlott, a megfázás miatt. de lényeg az elhatározás m... (2014.02.14. 14:30) ami (ez egy nagyon specifikus altatós bejegyzés)
  • brocsi: Julcsi nagyon szep. Es milyen jo lenne, ha megorizhetne az elvarazsoltsagot. (2013.10.17. 22:16) Julcsi 6
  • eborcsa: Hát tényleg EZ AZ!!! Próbálok emlékezni innen a kertnélküli hat fokból:) (2013.05.12. 22:10) EZ AZ!
  • Popimami: de jól néz ki!!!! (2013.03.19. 11:09) költözést követő napokban...
  • Popimami: á! akkor is jó:)! (2013.03.19. 10:58) szöveg

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

15hónapos (1) 2 (1) 2008 (1) 2 hetes (1) 2 hónapos (1) 33 (1) 36 (1) 3 hetes (1) 3 hónapos (1) 4 hetes (2) 4 hónapos (1) 5 (2) 56pizsama (1) 5 hetes (1) 5 hónapos (1) 7 hónapos (1) a (1) ada (1) adáék (1) adatok (4) advent (2) agresszió (3) ágy (2) alku (1) áll (2) állatkert (8) álom (6) altatás (16) alvás (61) alvas (1) ambivalencia (1) anderson (1) anett (2) anna (1) antibiotikum (2) anyaság (2) apa (2) aquaticum (1) arcüreg (1) arcüreggyulladás (1) autó (3) autók (1) avas (2) babakocsi (1) babázás (1) balaton (2) balatonszemes (2) balatoszemes (1) baleset (1) ballagás (1) bank (1) bankautomata (1) bankfiók (1) barátok (2) barni (1) batarita (2) becsíp (1) bejgli (1) bence (1) benedek (1) beszéd (34) beszoktatás (1) betegség (10) betű (2) betűk (2) bicikli (4) biciklizés (2) bigos (1) bili (1) blog (4) boci (1) bölcsi (6) bölcsőde (7) bolcsőde (2) bölény (1) bor (1) borsó (1) borz (1) botanikus (1) bringa (9) budai vár (1) budakeszi (1) bükk fennsík (1) buli (3) burger king (1) butoh (2) bútorok (1) cipőkötés (1) család (1) családi találkozó (1) csello (1) csibész (2) csikó (1) cukiság (1) cumi (2) debrecen (1) decathlon (1) depresszó (1) dícséret (1) dilemma (1) dili (1) díszbusz (1) dodzsem (1) döme (1) dömper (1) dorka (1) dupló (1) dvd (2) ébredés (1) egészség (3) egyedül (1) egyenes (1) együttműködő kommunikáció (1) egy hetes (1) egy hónapos (1) einstürzende (1) éjszaka (2) elalvás (1) elefántról (1) élet (40) életérzés (1) életmód (1) elsa (1) emk (1) emlékezés (1) emőke (1) éneklés (1) energia (1) éntudat (1) épít (1) építés (1) erdő (1) érzések (3) esernyő (1) esés (1) eső (1) este (1) esztergom (1) étel (2) éves (1) evés (15) évforduló (2) félelem (1) felismerés (1) felkelés (1) fenyegetés (1) feszültség (1) film (4) fodrászat (2) fog (6) fogak (1) fogaskerekű (1) főzés (4) függőség (1) fül (1) fülfájás (1) fúrás (1) fürdés (3) fürdetés (2) furulya (1) furulyás palkó (1) futóbringa (1) füvészkert (1) gánt (1) gazsiék (1) gepárd (1) gyaloglás (1) gyerek (1) gyerekek (2) gyerekfilm (1) gyerekkönyv (1) gyereknevelés (2) gyermekágy (1) gyertya (1) gyógyszer (3) gyógyszerész (1) gyógyulás (2) györgyi (1) hajvágás (1) halál (2) hálózsák (1) hang (1) hanga (5) hangulat (1) hányás (3) harmadik (1) három (1) háromgyerek (1) hasfájás (1) háti (1) hat éves (1) hat hetes (1) ház (1) házassági (2) házassági évforduló (1) házi (1) hétvége (1) hidvég (14) higany (1) himalája (1) hinta (1) hiszti (5) hit (1) (3) hókotró (1) homeopátia (1) hordozás (3) hozzátáplálás (4) húsvét (4) ian (1) idegállapot (1) idegesség (1) idill (1) idő (3) időjárás (1) ifjúsági (1) ikt (2) ilona (1) indulat (1) írás (1) iskola (1) jancsi (1) jános kórház (1) jár (1) járás (3) játék (18) játszás (8) játszótér (6) jethro (1) jogosítvány (1) jogsi (1) juju (1) julcsi (59) julcsi6 (1) julcsi beszéd (16) julcsi portré (1) juli (1) julinéni (1) kaka (2) kakilás (1) kaláka (1) kaláka fesztivál (1) kamaraerdei (1) kamaraerdő (1) kányádi (1) karácsony (2) kecske (1) kendő (2) kerékbár (1) keresés (1) kert (1) kétgyerek (1) kettesben (3) kettő (1) két hónapos (1) kiabálás (1) kiborulás (2) kirándulás (5) kisbaba (1) kiss (1) kistestvér (1) kisváros (1) kiütés (1) kőhegy (1) köhögés (3) kommunikáció (1) koncert (3) kondorosi (1) könyv (1) könyvhét (1) könyvtár (1) Kopp Mária (1) kórház (1) körhinta (1) környék (1) koszorú (1) kotor (1) közlekedési (1) közmondás (1) kő hegy (1) kritika (1) krúdy (3) krudy (1) Krúdy (1) kupa (1) labirintus (2) lakás (1) lakópark (1) láz (2) lázmérő (1) la fura del baus (1) lélek (5) Léna (6) léna (5) lóci (1) lonci (1) lőrinc (1) lovcen (1) luxemburg (1) mácsai pál (1) magasság (1) mama (1) margitsziget (1) másféléves (1) masni (1) mászás (6) megszállottság. (1) meló (1) méretek (10) mese (4) mesekönyv (1) mesélés (1) mézeskalács (2) mikulás (2) mindenszentek (1) miskolc (10) montenegro (3) motor (2) mozdulat (1) mozgás (7) munka (8) múzeum (2) mv (1) nádas (1) nagykálló (1) napirend (4) napjaink (2) nátha (2) négy éves (2) nehézség (1) német (1) nevelés (3) nevetés (1) névnap (1) nézelődés (1) nokedlivel (1) nov1 (1) np (1) nyár (1) nyaralás (4) nyílt nap (1) oltás (4) öltözés (3) öltözködés (2) olvas (2) olvasás (2) önállóság (1) opel (1) őrangyal (1) orrszívás (2) orvos (5) ősz (1) ottalvás (1) ovi (6) óvoda (24) óvodászsák (1) óvónéni (1) pakolás (1) paks (1) para (1) park (1) perast (1) péter (1) pihenés (1) pilinszky (1) pilis (1) piliscsaba (2) pislogás (1) pista (1) portré (1) privát (2) probléma (1) program (1) pszi (2) psziché (2) pwc (1) rajz (1) rajzolás (2) reggel (1) rend (1) repülés (1) ricsi (1) rokonok (2) rombolás (1) rózsa (1) rózsaszín (1) rügy (1) ruha (1) ruhák (1) sajóhidvég (2) sárkány (1) seb (1) sebészet (1) séta (5) sétálás (1) simon (3) sírás (4) spari (1) sport (1) sportválasztó (1) strand (1) sütés (1) szabó (1) szám (2) számok (2) számol (3) számolás (6) szánkó (1) százszorszép (1) szemes (3) szemlélet (1) szépség (1) sziget (2) szilveszter (1) szobatisztaság (7) szódabikarbóna (1) szomorúság (1) szoptatás (18) szorongás (1) szülés (4) születés (6) születésnap (20) szülői (1) szürreális (1) tábor (1) tájfutás (2) tánc (5) táncterápia (2) tangó (1) tanya (1) táplálkozás (1) tavasz (3) tchoupi (1) tehetetlenség (1) tél (2) télapó (1) telefonálás (1) telfölös (1) telki (1) temető (1) terhesség (4) tesók (3) testvérek (10) tevékenység (2) tevékenységek (1) tömeg (1) tomi (60) tomi beszéd (30) tomi krudy (1) tomi krúdy (1) tootsie (1) torta (3) triatlon (1) tropicarium (1) tud (1) tull (1) túra (1) túrázás (1) türelem (1) türelmetlenség (1) tv (2) ügyelet (1) ül (1) unicredit (1) úszás (3) uszoda (1) utazás (6) vadaspark (2) változás (1) várandósság (3) varró dani (1) vásárlás (1) vasúttörténeti (1) vélemény (1) vera (1) vers (4) verseny (1) veszekedés (2) vezetés (2) vicces (10) video (1) viszgálat (1) vonat (1) weöres (1) weöres sándor (1) yonderboi (1) zene (1) zoé (1) zoli (3) Zoli születésnap (1) zombi (1) zs (1) zsiráfborjú (1) zsuzsi (14) Zsuzsi (5) zsuzsi beszéd (2) Zsuzska (1) zuhanás (1) Címkefelhő

2010.05.20. 12:36 dorkus

TOMI 4

Címkék: születésnap tomi négy éves

 A mindenit, már négy éves! Előző este meséltem pár szót Tominak a születéséről, de aztán a legizgalmasabb résznél észrevettem, hogy Julcsi cumisüvegére nem volt rendesen rácsavarva a cumirész, így az egész ágyára és ruhájára ömlött a tej... innentől az ágyneműcserével voltam elfoglalva.. nem emlékszem, a szüléstörténetet hol hagytuk abba...

Mindenesetre reggel Tomi vidáman ébredt, és a következő tortával indult az óvodába:

 

From 2010majus

 

A tortát, az óvoda-köjál protokollnak megfelelően megvásároltam, és a dobozra tűztem a számlát. A feliratot rebellis módon itthon csempésztem rá, de erről senki nem érdeklődött.

Azt nem tudtam meg, hogy az óvodai ünneplés pontosan milyen volt, csak annyit, hogy az ég a gyertyát és egy csigás éneket énekeltek Tominak, és kapott ajándékba egy picike ikás figurát - mindenki azt szokott kapni -

Ezalatt elkészítettem az itthoni tortát, G.SZ. ajánlása és útmutatása szerint. a kezdéskor nagyon izgultam, majdnem bele se fogtam, de aztán győzött a bátorság és a végén határozottan autó formája lett, ráadásul még finom is.

 

From 2010majus

 

Legjobban az tetszett, hogy a fekete marcipánt szénnel :-) kell színezni, meg az, amikor Zoli megkérkezett (a torta már a hűtőben volt) és kérdezte, hgoy mit keres az elromlott távirányítós autó (ld.háttérben) a konyhában. Mondtam, hogy nézzen csak be a hűtőbe, hogy mit keres itt az autó :-)

T. egyébként már pár napja mondta, hogy feltétlenül marcipános tortát szeretne és csokisat. (úgy tudtam, a marcipánt nem szereti, de erősködött).

A tortát meglátva mosolygott, szépnek találta, majd kijelentette, hgoy a marcipánt nem szereti, egyáltalán nem kért marcipános tortát, és egyébiránt a csokitortát sem szereti :-)

erre senki nem keseredett el, legkevésbé Julcsi, aki csillogó szemekkel felkiáltott: 

- 'Akkóó enyim lesz a villámmekvííín... '

 

From 2010majus

 

T. rengeteg kultúrajándékot kapott: legalább 4 könyvet, egy böngésző-memóriát, de ezek nélkül igazán meglett volna, mert a műanyag igazi-játékporszívó annyira lefoglalta, hgoy onnantól csak takarított, egészen csak odaáig, amíg az utolsó pillanatban eszembe nem jutott, hogy még egy ajándékot nem adtam oda: az iskolabuszt.

 Az iskolabusz egy 20cm hosszú, tökéletesen élethű kisautó másolata az amerikai iskolabuszoknak és már rengeteget nézegettük a játkékboltban. Na ekkor éreztem, hogy Tomi megnyugodott. Gyönyörűen, ragyogó szemekkel megköszönte a buszt, a külvilágot feledte, teljes valójával a buszra koncentrált. éjjel a busz az ágy alatt aludt, reggel a busz már a kezében, óvodába menet a táskájában... igaz még egy kicsit takarított is itthon reggel a porszívóval, mert úgy találta, hogy újabb koszok jelentek meg a földön.

Egy kevés időt azért mesehallgatással is töltött tegnap. Egy keveset.

 

From 2010majus

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dorkus.blog.hu/api/trackback/id/tr232017849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adagrey 2010.05.20. 13:19:42

Azta,
nagyon jó lett a torta!!!!!!!!!! lehetne a buszról is kép?!

haramima 2010.05.20. 13:25:26

Boldog szülinapot Tominak!! És boldog szülésnapot neked.
A torta elképesztően jó!

blankaaa 2010.05.20. 13:27:26

nahát , és levelet nem kapott?
nagyon jó a torta! én is kérek! biciklialakút!

blankaaa 2010.05.20. 13:28:01

bár a marcipánt én se szeretem, és a csokitorta se a kedvencem

eborcsa 2010.05.20. 16:01:56

Elképesztően szuper a torta!!!!!!

saris 2010.05.20. 17:11:16

és nagyon finom volt :)

Gabianyu 2010.05.22. 07:37:24

Nagyon boldog szülinapot kívánunk mi is!!
G

AttentoRedaz 2010.05.26. 07:41:25

Boldog 4-iket Tominak!! Elnézést a késésért.
Most már értem, miért kérdezted a tortát:)
Autótorta fantasztikus!! Gratula:)

Melange72 2010.06.15. 13:51:02

Mindenekelőtt boldog szülinapot Tominak!! Szerencséd, hogy ilyen oviba jár. Nálunk ugyanis NEM ENGEDTÉK meg a tortát. Igaz, hogy már egy hete érdeklődtem, hogy vihetek-e tortát a gyerek szülinapjára, mire mondták, hogy persze anyuka. Még előző nap délután is, mikor mentem a gyerkőcért, szóltam az óvónőnek, hogy akkor most megyünk tortát meg kölyökpezsgőt venni, amire a szokásos: "jól van" volt a válasz. Másnap reggel levittük a tortát, a dadus néni ÁTVETTE, BETETTE A HŰTŐBE, utána beadtam a gyereket a csoportba, mondtam az óvónénijének, hogy torta a hűtőben, gyertyák a dadus néninél, amire meg is jegyezte, hogy azt nem kellett volna hozni, mert van. Tehát ő sem emelt szót a torta ellen. Még be se értem a munkahelyemre, amikor a másik óvónő telefonált, hogy miért hoztam tortát, amikor azt nem lehet. Mondtam, hogy szóltam, hogy hozni fogok, és senkinek sem volt kifogása ellene. Válasz: Úgy látszik nem figyelt anyuka a szülői értekezleten, hogy nem lehet tortát behozni. Mondtam, hogy figyeltem, és ott arról volt szó, hogy otthon sütött dolgokat nem lehet behozni, csak boltit. EZ A TORTA PEDIG BOLTI. Különben pedig előző nap miért nem szólt érte a másik óvónő? És miért vette át a dadus néni? És reggel megintcsak miért nem szólt az óvónő? Válaszában az ÁNTSZ-re hivatkozott. Na, nekem sem kellett több, felhívtam az ÁNTSZ-t, akinek SEMMI KIFOGÁSA SEM VOLT A TORTA ELLEN. Sőt, még az Állategészségügyet is felhívtam, mivel állati eredetű összetevők is vannak a tortában, így elvileg hozzájuk is tartozik. A válasz ugyanaz, mint az ÁNTSZ-nél, nem látják semmi okát, hogy NE LEHETNE BOLTBAN VÁSÁROLT TORTÁT AZ OVIBA VINNI. Visszahívtam óvónénit, és finoman közöltem vele a tényeket, kérve, hogy hívja fel ő is az ÁNTSZ-t. Azt mondta, hogy ebben az óvódavezető dönt, aki természetesen pont most nem volt benn az oviban (miért is lett volna?). Ő pedig az ÁNTSZ-t nem fogja felhívni, mert nincs rá jogosultsága. Én meg mondtam, hogy akkor talán szólni kellett volna előző nap, meg ma reggel, és nem megvetetni, meg behozatni, és betenni a hűtőbe a tortát. Válasz: A másik óvónéni nem tudhatta, hogy ezt nem szabad, a dadus néni meg, hát... Na, itt telt be a pohár. Próbált nyugtatgatni, hogy a gyerekkel már megbeszélte, hogy kimegy a közértbe és vesz kekszeket, és a gyerek beletörődött. Mondtam neki, hogy persze, mit tudott volna csinálni? Beletörődött, aztán majd nekem sír otthon napokon át, és teljesen meg tudom érteni a kis lelkét, hogy miért. Mondtam az óvónőnek, hogy egy kicsit gondoljon már bele, hogy mit művelnek most ezzel a gyerekkel. Azért az mindenesetre érdekesnek tartom, hogy az ÁNTSZ és az Állategészségügyi Intézet is engedi a tortát, de az óvoda nem. Az óvoda nagyobb úr, mint egy országos hatáskörű szerv? Vagy itt már mindent lehet? És ha előtte szólnak, akkor egy szavam sincs, de egy hete hülyítettek, hogy lehet vinni tortát, még előző nap is azt mondták, hogy nyugodtan vegyek, másnap be is vették, betették a hűtőbe, nem szóltak rögtön, hogy anyuka ezt mégis hogy képzeli, vigye haza, miért hozta. NEM!!! Sőt, még az óvónő mondja is, hogy gyertyájuk nekik is van, miért hoztam? Ha nem lehet torta, akkor miért van gyertya? Hogy is van ez? Ennyi pénzen azért tudtam volna mást is venni, aminek haszna is lett volna. Ja, és ha már az ÁNTSZ-szel telefonon beszéltem, rákérdeztem a "fejtetvek"-re is, és hát az sem úgy van, ahogy az óvoda "előadja" a szülőknek, úgyhogy most "bosszút" forralok... Na ennyi, legalább kiadtam a mérgem.

adagrey 2010.06.17. 08:44:13

Melange esete felháborító, de nekem első benyomásra úgy tűnik, itt inkább "konkrétóvónéni" hatalmaskodásáról szólt a történet. Vannak ilyen emberek. Múltkor a Hentesnél botlottam ilyenbe, amikor a "kérek 20 deka sonkát"-ra kioktatott, hogy az tarja, a marhapárizsira azt, hogy borjú, egy színtelen szaláminál meg rámordított, hogy nem látom-e, hogy paprikás. Mondjuk én vigyorogtam ezen, de úgy könnyű, hogy nem a gyerekekemről és a szülinapjáról volt szó...
süti beállítások módosítása